Thanks for checking, John, I should have said more in my first post but I was in a hurry.
My source is an incomplete entry on the
www.crashplace.de database. I am one of the administrators of this database, and my role is to check entries and complete them, especially by adding sources. A slow work, as the database has now 15104 entries, but 10646 are now up to the standars I have (identified sources, and as many info as possible).
The full text of the entry is the following:
"Flugzeugführer: Oberleutnant Ernst Bratke. Stab NAG 6 Gestartet vom Fliegerhorst Vörden. Grab auf dem Kriegsgräberfriedhof Diepholz.
Der Stab NAGr.-6 war im Frühjahr 1945 mit Behelfsaufklärer vom Typ Me 262 A1-U3 und Standartjägern Me 262 A1-a ausgerüstet. Der Behelfsaufklärer U3 verfügte über zwei Fotogeräte die in der Flugzeugnase vor dem Cockpit eingebaut waren, an der Stelle wo sonst die vier Maschinenkanonen MK 108 im Standartjäger A1-a saßen.Aus diesem Platzmangel verfügten die meisten Behelfsaufklärer über keine Bewaffnung.
Nach Smith und Creek starb Oblt.Ernst Bratke am 1.4.1945 bei einer Notlandung am/im Dümmersee.An diesem Tag lag der Stab und 1./ NAGr.-6 in Lechfeld, die 2./NAGr.-6 lag in Kaltenkirchen und in Hohne."
The source given "Smith und Creek" should be the Me 262 series by
J. Richard Smith and
Eddie J. Creek, but I don't have these books, so can't check.
There is effectely an Oblt Ernst Bratke buried in Diepholz and who died on 1 April 1945 at Borckum. See:
http://www.volksbund.de/graebersuche...15CE054C72B611