View Single Post
  #7  
Old 1st March 2013, 14:59
Matti Salonen Matti Salonen is offline
Alter Hase
 
Join Date: Dec 2004
Location: Tampere, Finland
Posts: 3,247
Matti Salonen will become famous soon enoughMatti Salonen will become famous soon enough
Re: Loss Do 217 Wnr 8389 Ln Versuchs Rgt on 29th January 1943

These are all losses of Ln.Vers.Rgt. I have in my database.

1940-11-14, Ln.Vers.Rgt.d.Ob.d.L., Fi 156C-1, 4290, Fl.Pl. Saint-Inglevert, Sturmschaden. Bruch 20 %.
1940-11-14, Ln.Vers.Rgt.d.Ob.d.L., Ju 52/3m, 2952, Fl.Pl. Saint-Omer, Sturmschaden. Bruch 10 %.
1940-11-14, Ln.Vers.Rgt.d.Ob.d.L., Ju 52/3m, 5913, Fl.Pl. Saint-Omer, Sturmschaden. Bruch 50 %.
1941-01-16, Ln.Vers.Rgt. Köthen, He 111H-1, 2427, Homenstrand, Notlandung infolge Brennstoffmangel. Bruch 30 %.
1941-03-18, Ln.Vers.Rgt. Köthen, Ju 52/3m, Bei Klewke, Notlandung infolge technischer Störung. Bruch 40 %.
1941-06-05, Ln.Vers.Rgt. Köthen, He 111P-1, 2436, Bei Osternienburg, Absturz. Bruch 100 %.
1941-10-24, 7./Ln.Vers.Rgt. Köthen, Do 17Z-2, 1152, Bei Bourges, Notlandung infolge Brennstoffmangel. Bruch 85 %.
1941-12-15, Ln.Vers.Rgt.(mot) Köthen, FW 58C-2, 58413, Fl.Pl. Köthen, Zusammenstoß beim Start mit Ju 86, Werk.-Nr. 863071. Bruch 80 %.
1942-01-30, II/Ln.Vers.Rgt. Köthen, He 111H, 5104, Bei Insterburg, Technische Mängel. Bruch 100 %.
1942-04-08, 6./Ln.Flg.Versuchs-Kp., He 111H-5, 3548, Lindåsen Hidra, Vest Agder bei Kristiansand, Absturz. Bruch 100 %.
1942-09-30, Ln.Vers.Rgt. Köthen, Fi 156, 606, Bei Travemünde, Notlandung infolge Brennstoffmangel. Bruch 25 %.
1942-11-21, Ln.Vers.Rgt. Köthen, Fi 156, 5018, Südlich Furnes, Absturz infolge Jägerbeschuß. Bruch 100 %.
1943-01-21, Ln.Vers.Rgt.(mot) Köthen, Fi 156, 5891, Bei Soltau, Absturz infolge Bodenberührung. Bruch 60 %.
1943-01-29, 7./Ln.Vers.Rgt. Köthen, Do 217E-4, 4389, Fl.Pl. Soesterberg, Absturz und Aufschlagbrand. Bruch 100 %.
1943-02-16, 6./Ln.Vers.Rgt. Köthen, He 111H-5, 3746, Fl.Pl. Esbjerg, Fahrwerkschaden. Bruch 20 %.
1943-03-27, II/Ln.Vers.Rgt., Fi 156, 5970, Bei Soldau, Unfreiwillige Bodenberührung. Bruch 40 %.
1943-03-29, II/Ln.Vers.Rgt., Bf 109F-4, 13185, Fl.Pl. Köthen, Bedienungsfehler beim Start. Bruch 60 %.
1943-05-21, Fl.Kp./Ln.Vers.Rgt., FW 190A-4, 33, Bei Calbe, Notlandung infolge Motorstörung. Bruch 70 %.
1943-08-18, 2./Ln.Vers.Rgt., Bf 109F-4, 7237, Köthen, Absturz infolge Bedienungsfehler. Bruch 80 %.
1943-12-20, 6./Ln.Vers.Rgt. Köthen, He 111H-6, 7834, Lönstrup, Bruchlandung infolge Motorbrand. Bruch 100 %.
1944-01-15, II/Ln.Vers.Rgt. Köthen, Ju 52/3m, 130742, Fl.Pl. Posen, Bedienungsfehler. Bruch 55 %.
1945-01-16, Fl.Kp./Ln.Vers.Rgt. Köthen, He 111H-20, 700204, Fl.Pl. Giebelstadt, Bombenwurf. Bruch 100 %.
1945-02-10, Ln.Vers.Rgt. Köthen, He 111H-11, 8036, Bombenwurf. Bruch 60 %.
1945-02-24, Fl.Kp./Ln.Vers.Rgt. Köthen, Fi 156C-3, 110380, Überschlag bei Landung. Bruch 20 %.


Can anyone confirm, whether II/Ln.Vers.Rgt. Köthen should actually be 2./Ln.Vers.Rgt. Köthen?

Matti
Reply With Quote