View Single Post
  #47  
Old 30th August 2020, 02:36
GMichalski's Avatar
GMichalski GMichalski is offline
Senior Member
 
Join Date: Mar 2012
Location: Spain
Posts: 380
GMichalski is on a distinguished road
Re: Barkhorn: claims vs. victories

hello,

i found this in internet:

Barkhorn

29,10.42 4./JG 52 Oblt Yak-1 2km nördlich Altebinal 2km N Altebinal 1242 1200 E J 75

Possibly Podpolkovnik Dmitriy Leontyevich Kalarash (in a LaGG-3) of 402 IAP, 236 IAD red paint - 820201. Said to be KIA in a Taran or WIA and returned home, DOW

According to known data, the Directorate had 2 Yak-7s, one of them was flown by the navigator of the 236th IAD Major D. Kalarash. According to archival data, Kalarash died on 10/29/1942. SI Feoktistov cites data that he was shot down by G. Barkhorn, if this is so, then there is such an application, but it refers to square 95 732, Terziyan-Altubinal region. And from it to the place of fall more than 16 km! Could a downed or downed plane fly so much? Or this is the second plane, the traces of which we cannot find yet.

По известным данным в Управлении было 2 Як-7-х, на одном из них летал штурман 236 ИАД майор Д.Калараш. По архивным данным Калараш погиб 29.10.1942. С.И.Феоктистов приводит данные, что его сбил Г.Баркхорн, если это так, то такая заявка имеется, на относится она к квадрату 95 732, район Терзиян-Алтубинал. А от него до места падения более 16 км! Мог сбитый или подбитый самолёт столько пролететь? Или это второй самолёт, следы которого пока не можем найти.

Resch squared 95 722 knocked down Molchanov in LaGG-3, his engine at Lyokha's doors has been washing with rain for the second year ...

The departure of Kalarash was at 13.10, 20 minutes later we approached the front line, i.e. 13.30. The goal is to cover the attack aircraft in the Goith area. Time difference Moscow + 1 hour with Berlin time. The Germans had only one Oblt application at this time. Gerhard Barkhorn 12.42 (13.42 Moscow time). In principle, everything is the same.
Considering that the plane was controllable, it is quite logical that the pilot pulled the plane over Semakha and jumped over his territory. So there may be no mistake in the application.

Реш в квадрате 95 722 сбил Молчанова на ЛаГГ-3, его мотор у Лёхи под дверями второй год моется дождиком...

Вылет Калараша был в 13.10, через 20 минут подошли к линии фронта, т.е. 13.30. Цель - прикрытие штурмовиков в районе Гойтх. Разница во времени московском + 1 час с берлинским временем. У немцев в это время только одна заявка Oblt. Gerhard Barkhorn 12.42 (13.42 по мск). В принципе все совпадает.
Учитывая то, что самолет был управляем, вполне логично, что пилот перетянул самолет через Семаху и прыгнул уже над своей территорией. Так-что может и нет никой ошибки в заявке.

http://iskatelklada.tuapse.ru. http://iskatelklada.tuapse.ru/forum/...-kalarash.html

http://iskatelklada.tuapse.ru/forum/krylya-vojny-samoljoty-ljotchiki-ekipazhi/976-yak-7-dmitriya-kalarash.html?start=%1$d

http://iskatelklada.tuapse.ru/forum/....html?start=20

info of the claim by Johannes Mathews,

regards
__________________
"If you return from a mission with a victory, but without your Rottenflieger [Wingman], you have lost your battle."
Dietrich Hrabak

"The wingman is absolutely indispensable. I look after the wingman. The wingman looks after me....."
Francis S. "Gabby" Gabreski,

"The first rule of all air combat is to see the opponent first."
Adolf Galland
Reply With Quote