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Luftwaffe and Axis Air Forces Please use this forum to discuss the German Luftwaffe and the Air Forces of its Allies.

 
 
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Old 11th January 2013, 20:39
RCnoob RCnoob is offline
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RCnoob is on a distinguished road
Luftwaffe transfer flight accidents?

This relates to research I'm doing on Luftwaffe accident records and non-combat flying. Ernst Stilla, in his PhD thesis, wrote about very high accident rates "on transfer flights." Galland apparently tried to crack down on them.

I'll give the translated version (needs work!) and then the original German. The numbers refer to Stilla's footnotes.

Does anyone have data on specific transfers and accidents, or overall accident rates? Thanks much.
Roger Bohn


Quote:
The former led to a relatively low aviation discipline within the entire Air Force, which in turn resulted in regular complaints by the Air Force leadership.1374 In spring 1942, in a meeting with Göring, Jeschonnek referred to the still much too high number of accidents. In late summer 1942, the casualties during transfers flights made Galland decree that only unit leaders themselves may plan and carry out transfers.1375 In spring 1943, Milch complained about the declining aviation discipline and mentioned the loss rates during transfer flights, inon the order of 20% damaged andor destroyed engines in the period between August and September 1942. The Chief of the Air Force Ground Units also warned of the consequences of the prevailing lack of aviation discipline, namely a further increase in accident rates.1376 Shortly before his death, the General Chief of Staff similarly declared that casualties to be a worrisome phenomenon: "In spite of increased deliveries, only 300 pursuit planes were installed at the front over the past 6 weeks, sincebecause the losses without enemy interventionnon-combat losses reached a shocking level."1377 To better assess the accident rates, the overall American losses during transport flights from the US across the Atlantic Ocean to Great Britain or Italy in September 1944 provide a good comparison: Out of 1,124 aircrafts, merely six (.5%) were lost.1378

Quote:
Ersteres hatte zur Folge, dass sich die Flugdisziplin innerhalb der Luftwaffe insgesamt auf einem recht niedrigen Niveau bewegte, was schließlich zu regelmäßigen Klagen der Luftwaffenführung führte.1374 Im Frühjahr 1942 verwies Jeschonnek während einer Besprechung mit Göring auf die noch immer viel zu hohe Zahl unnötiger Unfälle. Im Spätsommer 1942 hatten die Unfallverluste bei Verlegungen bereits eine solche Höhe erreicht, dass Galland erlassen musste, dass diese nur noch von den Verbandsführern selbst geplant und angeführt werden dürften.1375 Im Frühjahr 1943 beschwerte sich Milch bezüglich der nachlassenden Flugdisziplin und verwies auf Verlustraten bei Überführungsflügen in Höhe von 20% an beschädigten und zerstörten Maschinen während des Zeitraumes August und September 1942. Auch der Chef der Luftwaffenbodenorganisation warnte vor den Folgen der Überhand nehmenden mangelnden Flugdisziplin, nämlich einer weiteren Erhöhung der Unfallraten.1376 Kurz vor seinem Tod erklärte auch der Generalstabschef die Unfall- verluste zu einem besorgniserregenden Phänomen: „Trotz der erhöhten Auslieferungen wurden in den letzten 6 Wochen nur 300 Jagdflugzeuge an der Front zusätzlich eingesetzt, da die Verluste ohne Feindeinwirkung ein unerhört hohes Ausmaß erreicht haben.“1377 Zur besseren Einschätzung der Unfallraten lassen sich hier gut die gesamten amerikanischen Verluste bei Überführungsflügen aus den Vereinigten Staaten über den Atlantik nach Großbritannien oder Italien im September 1944 anführen. Von 1.124 Flugzeugen gingen gerade einmal sechs Maschinen verloren (0,5%).1378
Source: Die Luftwaffe im Kampf um die Luftherrschaft.
Entscheidende Einflussgrößen bei der Niederlage der Luftwaffe im Abwehrkampf im Westen und über Deutschland im Zweiten Weltkrieg unter besonderer Berücksichtigung der Faktoren „Luftrüstung“, „Forschung und Entwicklung“ und „Human Ressourcen“.
Inaugural-Dissertation
zur
Erlangung der Doktorwürde
der
Philosophischen Fakultät
der Rheinischen Friedrich-Wilhelms-Universität zu Bonn
vorgelegt von Ernst Stilla aus Bukarest

Translation by Carola Betzold; edits by me.
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